صداهایی که می شنویم

صداهایی که می شنویم

اشعار با صدای خودم، (محسن مهدی بهشت) I.C.A.Book
صداهایی که می شنویم

صداهایی که می شنویم

اشعار با صدای خودم، (محسن مهدی بهشت) I.C.A.Book

مولانای شمس

 
 

مولانا جلال الدین محمد مولوی 

604-672  خورشیدی

عکس از ، سالار رضایانی

 دانلود صدای:


*اگر بگذشت روز ای جان، به شب مهمان مستان شو  آهنگ:فرانک سیناترا

*این باد اندر ... تک بیتی  آهنگ: استاد مهوش

*چون لطف دیدم رای ... آهنگ:شجریان

*در عشق توام نصیحت و پند چه سود؟  آهنگ:احسان دریادل

*بیدار شو ای دل که جهان می گذرد  آهنگ:استرلا مورنته

*جان من است او هی مزنیدش   آهنگ:محسن چاووشی

*جمع تو دیدم پس از این هیچ پریشان نشوم   آهنگ:دولتمند خلف

*ساربانا اشتران بین سر به سر قطار مست  آهنگ:ساربانا، گروه شمس (پورناظری)

*رو ترش کن که همه روترشانند اینجا  آهنگ: کیهان کلهر

*برگذری، در نگری، جز دل خوبان نبری  آهنگ: حسین علیزاده

*در عشق توام نصیحت و پند چه سود؟   آهنگ: عماد رام

*مکن یار مکن یار مرو ای مه عیار آهنگ: نصرت فاتح علی خان

*بی تو به سر نمی شود آهنگ: Metin Kemal Kahraman

*مستان سلامت می کنند آهنگ: La Califo Sara Brightman

*درد ما را در جهان درمان نباشد بی شما  آهنگ: مهندس همایون خرم و ویلن جهانخبش برومند

* من غلام قمرم، غیر قمر هیچ مگو  آهنگ: بخش کورال سمفونی شماره نه بتهون - آوای شادی با شعر فردریش شیلر

* تو مرا جان و جهانی، چه کنم جان و جهان را  آهنگ: نصرت فاتح علی خان با تنظیم پیتر گابریل

*نگفتمت مرو آن جا که آشنات منم؟ آهنگ: Sivan Perwer / Fermane

*من بیخود  و تو بیخود ما را که بر خانه آهنگ: Aynur Dogan / Dar Hejiroke

*ای یار من، ای یار من، ای یار بی زنهار من  آهنگ: نصرت فاتح علی خان - شمس الضحا

*چهره ی زرد مرا بین و مرا هیچ مگو  آهنگ: یک ملودی ارمنی با تنظیم پیتر گابریل

*خنک آن دم که نشینیم در ایوان من و تو  آهنگ: Schubert-Ständchen Leise flehen meine Lieder

*دگرباره بشوریدم بدان سانم به جان تو   آهنگ: ترانه ی بارون - تکنوازی گیتار و صدای علی رضا  راجانی

دید موسا یک شبانی را به راه

نظرات 19 + ارسال نظر
پروانه سه‌شنبه 17 اسفند‌ماه سال 1389 ساعت 13:25

چه خوب که اینجا می توانیم از مولوی بشنویم. امیدوارم بتوانیم دیدگاههای دوستان به خصوص رشاد گرامی را بخوانیم و یاد بگیریم.

این جا معمولن کسی کامنتی نمی گذارد. معولن در بریدی که لینک اینجا هست کامنت می گذارند. در مورد این برید باید عرض کنم:
من خوانده بودم:
ای زمین بی من مرو و ای زمان بی من مرو
که رشاد گفت درستش این است:
ای زمین بی من مروی و این زمان بی من مرو
یعنی ای زمین بی من مروی یعنی رشدی نکن. چیزی را مرویان.
با این که می دانستم یک جای این بیت لنگ می زند آن را خواندم ولی رشاد گفت که این نیست. این غلط است.
در حال حاضر این نسخه ای که اینجا هست هیچ غلطی ندارد.

رشاد چهارشنبه 18 اسفند‌ماه سال 1389 ساعت 11:32 http://rashad.aminus3.com

خوب چی بگیم؟ شعر قشنگ، صدا گرم، و خوانش زیبا. اون اشکال هم چیزی عجیبی نبود، حتی شاملو هم بار اول که شعر بنمای رخ مولانا را خواند دو اشتباه فجیع داشت که در نشر بعدی اصلاح کرد.

من توی اون حال و هوایی که داشتم می خوندم اصلن بهش فکر نکردم. یعنی اصلن اینجوری حفظش کرده بودم. خیلی از ابیاتش رو چشم بسته می خوندم. گفتم بهت بعدنم که شنیدم حدس زدم این نیست. ولی خب تا وقتی آدم دقیقی چون تو در کنارم هست من غم ندارم.
اون اشتباههای فجیع رو ندیدم.
حالا من با شاهنامه مشکل دارم. خیلی سخته. باید یه ده باری بخونم. یا یک فایل صوتی گیر بیارم تا باهاش بتونم کنار بیام.

فرشته چهارشنبه 10 فروردین‌ماه سال 1390 ساعت 14:47 http://fershteh.aminus3.com

واقعا لذت بردم...عالی بود...

ممنون.

علی سه‌شنبه 16 فروردین‌ماه سال 1390 ساعت 19:58

چه عادت بدی کردم که میام این فایل ها را دانلود میکنم. گوش میدم. لذت میبرم. بدون اینکه حتی یه تشکر کنم. شرمنده ام. دست شما و هرکسی که کمکتون کرده درد نکنه. خیلی خوب بود. واقعا لذت بردیم.

همین که شما لذت ببرید ما هم لذت می بریم.

پارسا دوشنبه 22 فروردین‌ماه سال 1390 ساعت 13:48

عالی بود استاد
وبلاگی که معرفی کردم بهتون کمک کرد ؟

بله. ممنون. بخشی از چیزی که می خواستم دانلود کردم.

سروی یکشنبه 5 تیر‌ماه سال 1390 ساعت 10:46 http://matrook.blogsky.com/

یعنی هیچی نگیم؟
یعنی نگیم شعر و صدا و موسیقی فوق العاده بود؟
یعنی نگیم انتخاب شعر ، خیلی به دلمون نشست؟

خوب گوش بدید ببینید چیا رو میگه نگید. فقط اونا رو نگید. دیگه هرچی می خوایدُ، بگید.
در ضمن شما اولین کسی هستید که موسیقی خارجی رو روی شعر ایرانی پسندیدید. همه موسیقی ایران رو دوست دارند که من مثلن دوست ندارم صدای تار روی این بزارم.

منا چهارشنبه 15 تیر‌ماه سال 1390 ساعت 10:18 http://mosaferkocholo.niniweblog.com/

سلام
محسن خان خسته نباشید با ساختن این وبلاگ کار خیلی قشنگی انجام دادید
با اجازتون من لینکتون میکنم

ممنون.

پروانه چهارشنبه 26 مرداد‌ماه سال 1390 ساعت 14:23

روز دوشنبه این هفته، نشست ماهانه مولانا دوستان بود در ایوان شمس بود، تمام سالن پر بود برایم این پر بودن سالن جالب بود و جالبتر این که بیشتر جوان بودند.

کوروش یکشنبه 28 خرداد‌ماه سال 1391 ساعت 19:35

هاهاهاهاهاهاهاهاهاهاهاها

باربد جمعه 13 دی‌ماه سال 1392 ساعت 12:31

سلام و درود دوست عزیز
وبلاگ وزین و زیبا و ازهمه مهمترمفید و خواندنی شمارو دیدم بهتون تبریک میگم [گل]
به وبلاگ باربد هم بادستمایه شعر و موسیقی اصیل ایرانی سربزنید امیدوارم مورد پسندطبع زیباپسندشماواقع شود منتظر حضور و نظرات سازنده شمامیمانم شادوسلامت باشید[گل]

ای کاش آدرس وبلاگ را می نوشتید.

مهدی فرزه چهارشنبه 18 دی‌ماه سال 1392 ساعت 16:12 http://jametajali.blogfa.com/

مهدی فر زه شنبه 28 دی‌ماه سال 1392 ساعت 22:47 http://jametajali.blogfa.com/

سلام و سپاس.

ممنون.

پاپیون دوشنبه 14 بهمن‌ماه سال 1392 ساعت 00:00 http://http://oinion.blogsky.com/

دگر باره بشوریدم را فقط با صدای شهرام ناظری و استاد عزیزم حسین علیزاده می پسندم
چه جالبه شما چندتا وبلاگ داری؟

شوربختانه بله. این کار از روز اول به این شکل بود که با چند تن از دوستان تصمیم گرفتیم وبلاگی در مورد فیلم هایی که می بینمیم درست کنیم و بعدش کتابهایی که می خوانیم....... عکس هایی که می گیریم. ولی طبق همه ی تب های تند (به ویژه ایرانیان) که زود عرق می کنند، تب آنان هم عرق کرد و ما ماندیم و این حوض های که اصلن پر نمی شوند.
البته اینجا و بعداز بیست و سه اختصاصی است.

فریناز سه‌شنبه 27 اسفند‌ماه سال 1392 ساعت 14:36 http://ferdosi-toosi.blogsky.com/

ز کوی یار می آ ید نسیم باد نوروزی
از این باد ار مدد خواهی چراغ دل برافروزی .
سال نو مبارک.

سال نوی شما هم مبارک. سال دیگر شاید سال بهتری باشد.

الهام پنج‌شنبه 22 آبان‌ماه سال 1393 ساعت 21:38 http://www.hoboterang.blogfa.com

وقتی هیچ کس ما را دوست ندارد
شروع می‌کنیم مادرهایمان را دوست میداریم
وقتی هیچ کس برایمان نمی‌نویسد
به یادِ دوستان قدیمی می‌افتیم
و کلمه‌ها را می‌گوییم
فقط بدین خاطر که سکوت ما را می‌ترساند
و هر حرکتی خطرناک است
در پایان اما- اتفاقی به پارک‌های وحشی می‌رسیم
و همراه با ترومپت‌های غمگینِ ارکستر‌های غمگین
ضجه می‌زنیم ..


{ گینادی ایگیا }

الهام پنج‌شنبه 4 دی‌ماه سال 1393 ساعت 12:41 http://www.hoboterang.blogfa.com

این مهم نیست که دل تازه مسلمان شده است

کـــه بـــه عشق تو قمــــر قاری قرآن شده است

مثــل من باغچـــــه ی خانــه هـــــم از دوری تــــو

بس که غم خورده و لاغر شده گلدان شده است

بس کـــه هر تکــه ی آن با هوسی رفت ، دلم

نسخه ی دیگری از نقشه ی ایران شده است

بی شک آن شیخ که از چشم تو منعم می کرد

خبـــــر از آمدنت داشت کـــه پنهان شده است

عشق مهمان عزیزی ست که با رفتن او

نرده ی پنجره ها میله زندان شده است

عشق زاییده ی بلـــخ است و مقیم شیراز

چون نشد کارگر آواره ی تهران شده است

عشــــق دانشـــکده تجــــربـــــه ی انسانهـــاست

گر چه چندی ست پر از طفل دبستان شده است

هر نو آموختــه در عالـــم خود مجنون است

روزگاری ست که دیوانه فراوان شده است

ای که از کوچـــه معشوقـــه ی ما می گذری

بر حذر باش که این کوچه خیابان شده است

من فکر می کردم:
ای که از کوچه ی معشوقه ی ما می گذری
ما هم از کوچه ی معشوقه ی تو می گذریم.

انا چهارشنبه 10 دی‌ماه سال 1393 ساعت 08:55 http://anatbs.blogfa.com

سلام /خب من الان یادتون میدم ا(فتحه) د (ساکن) ر (کسره) ک (ساکن) نی

مساله اینه که با این که الان دیگه بلدم بازم ورژن خودمو دوست دارم و به کار می برم.

الهام دوشنبه 29 دی‌ماه سال 1393 ساعت 20:43 http://www.hoboterang.blogfa.com

گذار بی بهانه بیایم
مگر چه می شود
اگر سراغی از تو بگیرم
مشتی کلمه روی دستم مانده ست
که بر سینه ام سنگینی می کند
وقتی کنار هم می چینم شان :
من .. دلم .. برایت .. تنگ .. شده !

قشنگ بود. گذار اول قطعه باید بگذار باشد. بله؟

یاشار شنبه 13 خرداد‌ماه سال 1396 ساعت 09:00 http://yashartadbir.blogsky.com

بسیار عالیییی
امیدوارم موفق باشیی

ممنون.

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد